E groagcafsting
oarda o
Governors 2010 Annual Report

U.S. International Broadcasting
Informing, Engaging and Empowering



BBG languages

Table of Contents

GLOBAL EASTERN/ : 5
English CENTRAL Letter From the Broadcasting Board of Governors
(including EUROPE
Learning Albanian
English) Bosnian

Croatian

AFRICA Greek
Afan Oromo Macedonian
Ambharic Montenegrin
French Romanian
Hausa to Moldova
Kinyarwanda Serbian
Kirundi Overview 6 Voice of America 1 4
Ndebele EURASIA
Portuguese Armenian
Shona Avar
Somali Azerbaijani
Swahili Bashkir
Tigrigna Belarusian

Chechen

CENTRAL ASIA Circassian
Kazakh Crimean Tatar
Kyrgyz Georgian
Tajik _I?ussmn
E'Izrgg;(en Uaktrzrinian Radio Free Europe 2 0

EAST ASIA LATIN AMERICA :

Burmese Creolle !
Cantonese Spanish p‘, 3
Indonesian o LN
Khmer NEAR EAST/ waf '_Ta‘
Korean NORTH AFRICA f ~idbingy
Lao Arabic ! ]'-': STop! I'IHHHE
Mandarin .
Thai KUI‘C.IISh = .!.’#.an‘" H! o
Tibetan Turkish o 28 Middle East
Uyghur AElolER Lah Broadcasting Networks 3 2
Vietnamese SOUTH ASIA
Bangla
Dari
Pashto
Persian
Urdu

International

Broadcasting Board
Of Governors 40

On cover: An Indonesian woman checks Broadcasting Bureau 36
her laptop after an afternoon prayer _ S
(AP Photo/Irwin Fedriansyah). Financial Highiights /.3



“This radio will help me pay closer attention to what’s going on in Kabul,”
said one elder at a refugee camp. “All of us will now be able to raise our voices
more and participate in national decisions like elections.”

RFE's Radio Azadi distributed 20,000 solar-powered, hand-cranked radios throughout Afghanistan.



In 2010, Alhurra and Radio Sawa provided Egyptians with comprehensive coverage of the Egyptian election and the resulting protests.

“Alhurra was the best in exposing the (falsification of the)

Egyptian parliamentary election.” -egyptan nowspaper Award
(AP Photo/Ahmed Ali)



Letter from the Board

TO THE PRESIDENT AND THE CONGRESS OF THE UNITED STATES

On behalf of the Broadcasting Board of Governors (BBG) and pursuant to Section 305(a) of
Public Law 103-236, the U.S. International Broadcasting Act of 1994, | am pleased to submit
the BBG's annual report for 2010.

This report summarizes the activities of the independent federal government agency that
oversees all U.S. civilian international broadcasting including: the Voice of America, Radio
Free Europe, the Office of Cuba Broadcasting, Radio Free Asia, the Middle East Broadcasting
Networks, and the International Broadcasting Bureau.

While this report focuses on 2010, it is issued in 2011, a year that has brought unprecedented,
dramatic change across the Middle East. The essential need for unbiased information, the
importance of freedom of the press and the crucial role of our broadcasters were reinforced

in Egypt, Tunisia and Libya. Although the past year has seen impressive leaps in connective
technologies, repressive regimes across the globe continue to stifle the free and independent
exchange of news and information. According to Freedom House's 2010 Freedom of the
Press index, an increasing number of print, radio, and television journalists experienced
violence and intimidation at the direction of authoritarian governments, who also increasingly
turned their focus to the repression of the Internet and other new media.

In our progressively more complex and differentiated media environment, where news travels

via tweets as well as television sets and talks in town squares, our networks inform, engage and
empower international audiences across every media platform. They cover local news in countries
without an independent media; engage audiences and promote dialogue through interactive
programs; and reach people in conflict and crisis. The BBG is a leader in combating Internet
censorship while battling threats to press freedom including jamming and signal interference.

In 2010, U.S. international broadcasting continued to fulfill its vital role as a provider of news and
information about America and the world to key audiences overseas, while innovating to meet
the evolving needs of our audience. BBG networks serve as examples of a free and independent
press, promoting freedom and democracy and enhancing understanding through trustworthy,
professional journalism.

Respectfully submitted,
i '

Walter Isaacson

Chair, Broadcasting Board of Governors



Broadcasting Overview

Board of The Broadcasting Board of Governors (BBG) is an independent federal
Governors government agency that oversees all U.S. civilian international broadcasting.

Our multimedia and multilingual broadcast networks serve as indispensible
sources of news for people who often lack access to independent information.

Fast Facts: Budget $758.9 million in FY 2010 | 3,628 Employees
More than 3,000 broadcast hours | 59 languages
165 million weekly audience | 100 countries

In 2010, our networks informed, engaged and empowered
international audiences across every media platform.

% ‘"",Wl

Covering Local News in Countries

that Lack Independent Media

With a global network of correspondents and stringers in some of the
world’s most closed societies, BBG broadcasters often are the first and

most reliable sources for news.

Radio Marti broadcast a live report via cell phone from the gravesite of
political prisoner Orlando Zapata Tamayo, who died in February 2010 at a
Cuban prison after a hunger strike.

RFA sent a team down the Mekong Delta to chronicle the ecological toll
that China's dams have placed on that region. This ambitious and dangerous
journalistic effort brought in daily reports and stunning multimedia segments
over 66 days. RFA's Mekong project won first prize for outstanding online
reporting on the environment from the Society of Environmental Journalists.

Reaching Countries in Crisis and Conflict

For countries as diverse as Somalia, North Korea, Nigeria, Afghanistan, Iraq,
and Haiti, our broadcasters serve as a lifeline by providing essential news
and information.

Days after the January 2010 earthquake in Haiti, VOA Creole increased its
broadcast hours from one and a half hours to ten and a half hours per day.
VOA set up a phone help line to reunite families. After hearing complaints
from a refugee on one of VOA's call-in shows, an NGO delivered a truckload
of food supplies to that refugee camp.

Above: The Ladies in White during the seventh
anniversary of the “Primavera Negra del 2003" RFE's Radio Azadi completed distribution of 20,000 solar-powered,
in Cuba. At the center is Reina Luisa Tamayo hand-cranked radios throughout Afghanistan. The project, which began in

Daﬁge,r’ mother O],[ Or{ando Zapata Tamgy © September, targeted people in rural and remote areas where high illiteracy
a dissident who died in a hunger strike in

February 2010. The Martis provided extensive rates make radio the primary means of receiving information. VOA and RFE,
coverage of the breaking news of Tamayo's broadcasting in both Dari and Pashto, have the largest combined audience
death and the protests that followed. of any radio broadcaster in Afghanistan.




In January 2010, Haitians, cut off from the world by a devastating earthquake, tuned in to the Voice of America’s Creole broadcasts.

“[VOA] opened its microphone to the victims of the earthquake
SO their UOiceS Could be heard. > —Haitian Ambassador Raymond Joseph



“Chinese are increasingly sophisticated in their online behavior. Blogs, podcasts, social networking sites

and micro-blogs are becoming a normal part of many Chinese Internet users’ online routines. However,
China also leads the world in imprisoning bloggers and other cyber dissidents, so a certain level of

self-censorship and indirect communications is common when discussing sensitive topics.”

-BBG Language Service Review briefing book, 2010 (Imaginechina via AP Images)



Promoting Dialogue through
Interactive Programming

A multimedia approach defines all BBG BBG Networks reach
programming which is delivered via radio, audiences on:

TV and online to reach audiences in their Television

preferred medium. Our broadcasters’ websites (satellite, cable and
feature streaming and on-demand programs terrestrial)

and news articles, and we interact with Radio

audiences via Facebook, YouTube, Twitter, (FM, AM, shortwave

and satellite)

LiveJournal, and other social media interfaces.

Internet
Alhurra and Radio Sawa’s journalists blanketed EEYRoRETete RY e /1o

Egypt to provide balanced and comprehensive streaming, RSS, and
coverage of the 2010 Egyptian parliamentary new media feeds)
election and subsequent events. In addition
to reports from correspondents, both Arabic-
language networks encouraged viewers to send in their thoughts and
videos regarding the election through Facebook and YouTube to
incorporate viewpoints from throughout the country.

In December, recently freed Burmese pro-democracy leader Aung San
Suu Kyi told the media that she listened to VOA and RFA while under
house arrest and was aware of how much support she had around the
world. After her release, both RFA and VOA launched weekly call-in
shows featuring Suu Kyi.

To reach the more than 130 million Indonesians who have mobile phones,
VOA offers a mobile version of its website, SMS headlines, and SMS
English lessons, entitled How Do You Say That. By the end of 2010, VOA
Indonesian had more than 250,000 Facebook fans.

A Leader in Combating Internet Censorship

BBG broadcasters bring news and information to people in many
countries where media is tightly controlled. Using a variety of tactics,
including broadcasting on multiple frequencies and providing access to
proxy servers, our broadcasters help audiences circumvent government
controls to access information.

Through constant innovation and technical evolution, our engineers

are opening Internet gateways for audiences in China, Iran, Vietnam,
Uzbekistan and Kazakhstan that allow users to circumvent government
censors. Our team employs state-of-the-art techniques and works with
external partners to sponsor the research and development of effective
anti-censorship technology.

Daily e-mail newsletters include news summaries, instructions for bypassing
government filters, and links to proxy websites that allow users to connect
to BBG and other uncensored websites. In addition, a new client-based
anti-censorship tool was deployed to Iranian Internet users, enabling them
to browse the web uncensored.

Above: Alhurra TV's Akram Khuzam on location
in Egypt taping his weekly investigative series;
Burmese service’s call-in show with Aung San
Suu Kyi allows listeners to ask questions directly
to the Nobel Laureate; Indonesian Muslim men
check their mobile devices while waiting for Iftar,
the evening meal breaking the fast during
Ramadan (AFP Photo/ Romeo Gacad).



How we do it

— We are a leader in combating Internet

censorship.

— We operate the largest integrated
digital audio system in the world.

— We transmit TV programs via more
than 10 major satellites with
direct-to-home and affiliate
downlink capabilities.

— Our global network of over
80 transmitting sites includes
about 175 transmitters and
400 antennas, with a combined
power capability of more than
29 million watts.

— To track effectiveness and drive
continuous improvements in our
broadcasts, the BBG spends over
$12 million a year on market and
audience research.

Above: BBG Board and staff meet.

Board Accomplishments:

In late June 2010, the Senate confirmed President Obama’s appointment of
eight new members of the Board of Governors. The Board has affirmed its
commitment to the historic mission of U.S. international broadcasting while
ushering in important initiatives.

Strategic Review

The Board has undertaken an intensive and comprehensive year-long
strategic review that will evaluate all broadcast and transmission operations,
with the goals of improving the quality of programming, identifying potential
opportunities for greater collaboration and cost-saving measures among
BBG broadcasters, and increasing cooperation with other Western
international broadcasters. In September 2010, the Board launched the
strategic review process with briefings from the National Security Council
and State Department regarding the United States’ national security and
public diplomacy strategies.

The following months included assessment of the Agency's mission and the
roles of the BBG-funded broadcasting entities. Preliminary discussions have
focused on encapsulating in a new mission statement the BBG's statutory
requirements to provide credible news, project a comprehensive view of
American society, and to present and discuss U.S. policy. They have also
considered how the BBG broadcasters join together to carry out

these mandates.

In November 2010, the Committee undertook a review of the global
strategic context in which the BBG operates. The Board directed the
reinvigorated International Broadcasting Bureau (IBB) Coordinating
Committee to focus its efforts at providing input to review the BBG's global
distribution of programming and use of technology. Newly appointed IBB
Director Richard Lobo presented a report on distribution and technology in
December and began a region-by-region and market-by-market approach
in developing a global distribution strategy that is research-based and
data-driven. More than a dozen regional reviews are scheduled in 2011.

Transparency

The Board also has taken unprecedented steps toward greater transparency.
Board meetings now are webcast and documents from those meetings

are made available on the Agency website, www.bbg.gov. The Board
released the results of the annual comprehensive Language Service Review
showcasing audience research data and media environment analysis from
the BBG's extensive research program. Board members have conducted
outreach to the international diplomacy, public policy, and NGO communities,
in an effort to invite external input and to improve understanding of the
BBG’s mission and role.



Innovation

As part of its commitment to meeting evolving audience needs, the Board
has explored the opportunities of connection technologies and web anti-
censorship programs. In November 2010, the Board hosted the BBG's first
Digital Ideas Lab, which brought together experts in social media and web
anti-censorship to evaluate the new media strategies of BBG broadcasters
and to suggest opportunities for development.

The Board is continuing to pursue these important initiatives, which will
better empower our broadcasters to reach key audiences overseas.

Performance Measurement And Research

The BBG conducts a congressionally mandated annual review of all broadcast
language services. The BBG supports this process through an international
audience research program that commissions 350-400 new projects annually
across all BBG broadcast networks with field work by local firms worldwide.
BBG language services rely on this comprehensive, timely market and
audience research to inform their programming strategies.The research
program includes audience measurement, segmentation, and targeting
analysis; media behavior assessment and environment tracking; competition
analysis and program quality control.

BBG performance assessment focuses on three basic measures:

(1) reach—who “listened or viewed last week”; (2) reliability—audience
perceptions of trustworthiness and credibility; and (3) understanding-the
degree to which broadcasts enhance audience understanding of current
events and American society and policies. Additionally, the BBG systematically
gauges programming quality based on internal and external evaluation panels
that rate programming for both content and production quality.

Increasingly, the BBG is looking to other measures to round out assessment
of programming impact. These include the degree to which BBG language
services drive the news agenda in their respective markets, their discernible
effect on government decisions, and constructive changes in local media
markets traceable to BBG language service actions.The BBG utilizes a range
of objective criteria to determine the relative priority of language services.
These include the degree of political instability, political and press freedom,
and sustainability of independent media—all based on respected external
indices such as those produced by Freedom House and the Economist
Intelligence Unit.

A sampling of the BBG's research can be found in the Language Service
Review briefing book, now publicly available at www.bbg.gov.

On right: Governors Walter Isaacson and Michael P. Meehan tour Network Control
Operations with André Mendes, director of Office of Technology, Services and
Innovation; Governor Dana Perino discusses how public media organizations can
adapt new technologies to enhance coverage at a New America Foundation event;
Governors Dennis Mulhaupt, Meehan, Victor H. Ashe, Isaacson, Susan McCue and
S. Enders Wimbush take questions at a VOA/OCB/IBB Town hall event; Governors
Mulhaupt, Ashe, McCue, Wimbush and Perino along with other BBG governors
participate in a series of listening tours throughout the Agency.




Broadcasting
Principles

(from the International Broadcasting Act of 1994)

U.S. publicly-funded civilian overseas
broadcasts will include:

= News which is consistently reliable and

authoritative, accurate, objective, and
comprehensive

= A balanced and comprehensive
projection of United States thought
and institutions, reflecting the diversity
of United States culture and society

= Clear and effective presentation of the

policies, including editorials, broadcast
by the Voice of America, which present
the views of the United States Govern-

ment and responsible discussion and
opinion on those policies

= The capability to provide a surge
capacity to support United States
foreign policy objectives during
crises abroad

* Programming to meet needs which
remain unserved by the totality of
media voices available to the people
of certain nations

= Information about developments in
each significant region of the world

= A variety of opinions and voices from
within particular nations and regions
prevented by censorship or repression

from speaking to their fellow countrymen

= Reliable research capacity to meet the
criteria under this section

= Adequate transmitter and relay capacity

to support the activities described in
this section

= Training and technical support for
independent indigenous media
through government agencies or
private United States entities

Threats Against Journalists

According to the Committee to Protect Journalists (CRJ), in 2010 44 journalists
were killed worldwide while performing their duties, with Pakistan ranking as
the most dangerous country for journalists. CRJ is also investigating the deaths
of another 31 journalists who died in unclear circumstances.

IRAQ

Reporting from the world's hotspots, BBG journalists face increasing threats
to their safety. In 2010, Radio Sawa’s correspondent in Hilla was attacked
and beaten by the bodyguards of Karim Wahid, the former Iragi Minister of
Electricity. An Alhurra TV crew was assaulted and beaten by the Iraqi police
in Baghdad. Another Alhurra crew was detained and assaulted by Iragi police
in the Zeytoun area of Baghdad.

PAKISTAN

Three VOA Deewa stringers, Naimatullah, Kamal Sadat and Mukarram Khan
Aatif received threats in June 2010 from the Taliban. They were warned that
they would be punished or killed for their reporting.

In July 2010, VOA Deewa stringer Mukarram Khan Aatif was just 30 yards
away from a bomb explosion in the Mohmand tribal region of Pakistan. He
escaped the blast, but was beaten by local police trying to disperse crowds
from site of the explosion.

HAITI

In September 2010, VOA Creole Service reporter Sainlus Augustin was granted
asylum in the U.S. following death threats directed toward him and his family.
An unidentified gunman had fired several shots at Augustin’s home while he
and his wife were sleeping.

BALKANS

Teofil Pancic, a Serbian journalist and contributor for RFE's Balkan Service,
was beaten late in July 2010 by unknown assailants while riding a bus.
Pancic was hospitalized with a concussion and other injuries.

UZBEKISTAN

In October 2010, VOA Uzbek Service reporter Abdulmalik Boboev was fined
more than $10,000 by an Uzbek court that convicted him of slander, insult and
publishing information harmful to the public peace. Boboev had faced eight
years in jail on the charges for simply reporting the news.

Two ethnic-Uzbek correspondents for RFE based in the southern Kyrgyz city
of Osh were targeted for attacks during the inter-ethnic violence that erupted
in the city beginning in June.

MOLDOVA

Ernest Vardanean, an independent journalist who contributes to RFE's Moldovan
service, was arrested by Transdniester security agents in Tiraspol in April 2010
and charged with high treason. He was sentenced to 15 years for espionage.

Clockwise from top: VOA and other reporters take cover during violent anti-government
demonstrations in Bangkok; Deewa radio reported on NATO tankers set on fire by
militants near Quetta, Pakistan; Secretary Clinton meets with VOA Uzbek stringer
Abdumalik Boboev who was convicted and fined $10,000 for his work for VOA.



“I will take my kids to [the Moldovan capital| Chisinau and
protest until they let my husband go ... We have no other choice.”

—Irina Vardanean, wife of Ernest Vardanean, a Moldovan contributer to RFE who was sentenced to 15 years for espionage

13



The Voice of America provides accurate, comprehensive and trustworthy news
‘ and information as well as informed discussion about the United States and the
world. VOA strives to engage audiences in regions deemed critical to the U.S.

through whatever medium—radio, television, Internet or other new media—the
people of those regions prefer.

Voice of America®

Fast Facts: Budget $208.8 million in FY 2010 | 1,230 employees
1,949 broadcast hours | 44 languages

Press Not Free

Press Partially Free e ———— =

RO e £ i =—  MONGOLIA
Press Free &HERZ 1 ios0v0 GEORGIA
A’\Ifg:‘l\]-lk MACE. | .. ARVENIA _UZEIAN
GREECE ™. TURKEY JSAZERBAUAN =
Not a VOA Target Audience —.,T._[m- CHINA

Designated by Freedom House’s N
Map of Press Freedom By o
MAUR}TA{\HA "

HA;fI CAPEVERDE  op (pGiaL™ ALl NIGER CHAD #RITREA
: =y, PR ., . = —SUPAN—— pouT) pAm_MEmAM
.'-::'FﬁﬂELA SIERRA LEONE iﬁE TDGlE‘ Q._RHMHW A —— ETHIOPIA —— ‘ g
R = LIBERIA== GHANA CAMEm—mggc:—‘—‘ —
Ecuislc_)?lmg:m SAO TOME & PRINCIPE==_"-. -=ﬂﬁ-ANDAK e = SOMALIA el o
" 4 GABOR 1. NDONESIA .
e A%AMALAWI A
ABWE = MAURIUS
§ 'stQ}izuL anp ~MADAGASCAR
_LESOTHO
Languages
GLOBAL AFRICA EASTERN/ EURASIA NEAR EAST/ EAST ASIA
English Afan Oromo I(E:E:.IC-)?I‘EL Armenian NORTH AFRICA  Byrmese
{’ggg%’;g&g lish) Amharic Albanian Azerbaijani Arabfc Cantonese
French Bosnian Georgian Al Indonesian
: Turkish
LATIN AMERICA Hausa Croatian Russian Khmer
Creole Kinyarwanda Greek Ukrainian SOUTH ASIA Korean
Spanish NI Macedonian Bangla L0
Ndebele . IEEITRA'- . Mandarin
Thai
Portuguese Uzbek Pashto el
Shona : Tibetan
S i Persian
oma
Urdu
Swabhili
Tigrigna

14



wET &

VOA Urdu and Deewa Radio, which broadcast in Pashto to the Pakistan-Afghanistan
border region, provided complete coverage of the flooding in Pakistan in August 2010.

“Deewa Radio was the main source of information on the flooding,”
— Listener from the SWAT valley (AP Photo/Shakil Adil) 15



EXTENDING REACH THROUGH NEW MEDIA

"‘ﬂ-hu...,_."
L] — il

Bmasry

This past year, VOA has focused on using new media, including social
media, to extend its reach, especially among young people. There were
12.9 million site visits to VOA's 49 websites in December 2010, a nearly
60 percent increase from traffic in December 2009. More than 30 VOA
language services share content through YouTube, Facebook, and Twitter.
There are bloggers in English, Russian, Chinese, Farsi, Viethamese and
other languages. The English “Student Union” blog, for example, provides
the shared experiences of American and foreign students at U.S. universities.
VOA offers audio and video podcasts from its website and through iTunes,
and launched 20 new mobile websites. A new learning English website,
goEnglish.me, for Mandarin and Farsi speakers, has proved popular.

Above: VOA Russian’s mobile site, one of VOA’s
20 new mobile websites.
ENGAGING AUDIENCE ON THE PLATFORM MOST
EFFECTIVE FOR EACH REGION

Below: Iranian women and men surf the Internet
at a cafe in central Tehran. Engaging with Iranians
through the Internet and social media is a vital way
that PNN reaches its audience (AFP Photo/Atta At the same time, VOA continues to enhance its television coverage to stay
Kenare); Kambiz Hosseini, host of Parazit, and competitive in target markets.

producer Saman Arbabi entertain and bring the
news to large Iranian audiences.

VOA continues to broadcast radio via shortwave and medium wave in areas
where these delivery systems are effective, such as parts of Africa and Asia.

In the coming year, VOA will build on the achievements of its 69-year
history as a credible, trusted source of news and information by engaging
audiences on the platforms they prefer in critical parts of the world.

2010 Highlights

IRAN

VOA's Persian News Network (PNN) is the top international broadcaster to
Iran, reaching nearly 20 percent of adults weekly.

PNN's weekly satirical show, Parazit, has rapidly become a favorite among
audiences, despite Iranian government efforts to block the website and
satellite signal interference. Iranians find ways to watch, most notably via
the Internet with proxy servers and through social media sites like Facebook
and YouTube. In December 2010, about 19 million people went to Parazit’s
Facebook page.

Press reports by the Washington Post, CNN International,
and National Public Radio have called Parazit

“The Daily Show in Iran”

In response to audience research findings, PNN implemented major
programming changes late in 2010 and reduced daily original TV programs
from seven to four-and-a-half hours to strengthen production values.
Among the new programs is 2.0, delivering the latest on technology and
cutting-edge tools to communicate via new media.

PNN began offering a mobile device application that allows audiences
inside Iran to download and send content via smartphone.




BURMA

VOA's Burmese Service secured the first exclusive interview with Burmese
opposition leader Aung San Suu Kyi following her release November 13.
As of mid-December, San Suu Kyi participates in a weekly call-in show
taking questions from listeners.

“[Aung San Suu Kyi] was aware of how
much support she had around the world
[by listening to VOA and RFA.]”

— First Lady Laura Bush referring to Burmese opposition leader
Aung San Suu Kyi, AP interview, December 2010

VOA sponsored the first-ever televised seminar on the elections in Burma,
attended by more than 200 Burmese journalists and regional experts in
Chiangmai, Northern Thailand.

i -
o e 5 -
e ey~

P i 2 -

AFGHANISTAN AND PAKISTAN

In June, VOA and Express 24/7, a 24-hour English-language cable news
channel in Pakistan, launched a joint TV program, The Platform, that links
studios in Islamabad and Washington and focuses on key issues in the
U.S.-Pakistan relationship and the battle against terrorism.

In spite of repeated threats against journalists by the Taliban, VOA's Deewa
Radio broadcasts in Pashto to the Pakistan-Afghanistan border region
continued extensive coverage of tribal areas and refugee camps including
military activities and democratic movements, through a network of 27
stringers. In Afghanistan, VOA's TV Ashna continues its dominance in urban
markets increasing audience reach and launching a new 30-minute Dari/
Pashto weekly VOA TV show, Karwan (Caravan), that focuses on issues
relevant to Afghanistan and the United States.

RUSSIA

In a competitive media market, VOA's Russian service has stimulated a
dynamic conversation with its audience through its multimedia website,
expert analysis of current events, a network of correspondents and
freelance reporters, and active engagement in multiple social media
distribution channels.

HAITI

Following the January 2010 earthquake in Haiti, VOA's Creole Service
immediately surged to unprecedented levels of news coverage. It added

a 90-minute broadcast within hours, and began a sustained radio From top to bottom: VOA call-in show with Aung San
Suu Kyi; Reporter Stephanie Ho setting up her video

camera as she retraced the 10,000 km trek by Mao
Zedong and his Red Army followers during the
programming nearly tenfold. Chinese civil war 75 years ago; General Richard
Myers appears on VOA's The Platform; Host Daoud
Sedigi of VOA's TV show Karwan (Caravan).

programming surge the next day, along with an Internet hotline to
reunite survivors and their families. Overall, VOA increased its Creole

17



HORN OF AFRICA

In the lead-up to the May parliamentary elections, the Ethiopian
government began jamming shortwave transmissions and blocking
Internet and telephone communications with VOA's Amharic audience.
VOA mobilized immediately by expanding shortwave frequencies,
initiating a morning news show, launching a web-based newsletter
and increasing satellite broadcasts.

ZIMBABWE

VOA is seen by many as the single most important source of news in
Zimbabwe. In June, VOA expanded its call-in program and reinstituted
SMS bulletins ahead of a constitutional referendum and general and
presidential elections.

TANZANIA

To take advantage of the increasing prevalence of mobile technology

in the region, VOA Swahili introduced Mitaani (From the Street), a new
video feature exclusively for mobile phone users. The Swahili Service

reaches 20 percent of adults in Tanzania—4.8 million people— with its

multimedia programming.

NIGERIA

Thirty-six percent of Nigeria's Hausa speakers listen to VOA weekly. VOA
attracted huge live audiences at its town hall meetings on health issues.

ENGLISH

The year-long transformation of VOAs English Division—from a predomi-
nantly radio platform to a web-based multimedia operation—-was completed
in 2010. VOA English also launched a new mobile site and blog network.
In November 2010, the website had more than 6 million page views.

Through an agreement with the State Department, VOA launched Sudan
in Focus in September 2010. Broadcast Monday through Friday in English,
the 30-minute radio program offers audiences in southern Sudan a rare
commodity in that part of the world: accurate news about the country,
region, and the continent.

Special English, now called Learning English, added an e-learning platform,
“The Classroom,” dedicated to teaching American Cultural English using
VOA content.

On left: Ethiopian women wait to cast their vote in May 2010 at a polling station in
Mojo, Ethiopia (AP Photo/Jerome Delay); a pro-government Ahlu Sunna fighter
listens to a radio as he stands guards at a checkpoint near the frontline in southern
Mogadishu (AFP Photo/Mustafa Abdj); United Nations correspondent Margaret
Besheer, during a makeshift news conference with British Ambassador to the U.N.,
Mark Lyall Grant who was in Sudan to monitor preparations for the South Sudan
referendum on independence; Sudan In Focus host John Tanza Mabusu,

standing on right, guides journalist training in Sudan.




ARMENIA

VOA Armenian Service's weekly reach exceeds 3b percent and is now
available on the Internet, which in 2010 surpassed radio as a daily source
for news for Armenians.

“A very credible news organization and
a window on the West.”

— Tatul Margarian, Armenia’s Ambassador to the United States,
speaking about VOA’s Armenian Service.

AWARDS

The courage and talent of VOA journalists were recognized with a number
of awards and citations by major international and national media outlets.

* Young-Ran Jeon won the 2010 New York Festivals® Gold World Trophy
for National/International Affairs for her three-part radio series on North
Korean migrant workers in Vladivostok, Russia. Jeon's reports provided rare
insight into the hardships that the workers endure in order to earn a higher
income than is possible in North Korea.

= Reporter Jessica Beinecke was “highly commended” by the Association
of International Broadcasters in the category of Best Creative TV feature
for her Mandarin program Bai Jie Speaks English.

= VOA's Thai Service received an honorary award from Bangkok’s
Thammasat University, a top institution of higher learning in Thailand in
recognition of 15 years of teaching classes.

= Myroslava Gongadze, the host of Chas-Time, was named one of
the 100 Most Influential Women in Ukraine by Focus Magazine, a
popular newsweekly, for the second year in a row.

= The Bedirxan Cultural Foundation, based in northern Irag, held its 7th
annual festival in Washington, D.C., under the theme of “Cultural Bridges
Between Kurds and Americans.” The foundation gave VOA's Kurdish
Service an award for its exceptional contribution to the local media.

Right from top to bottom: State Department correspondent David Gollust, center in khaki
shirt, gets his microphone in during an impromptu news conference with Secretary of
State Hillary Clinton; videographer Mike Burke covers the United Nations Climate
Change Conference in Cancun, Mexico; VOA Spanish’s Iscar Blanco reports from
Vienna International AIDS Conference where VOA had a team of correspondents
covering the event; VOA correspondent Steve Herman covers the Maoist strikes and
unrest in Kathmandu, Nepal.




RFE’s broadcasts reach nearly 20 million people in 21 countries where the
media are not free or are engaged in a transition from totalitarian control —
and the Central
republics. Censorship and ethnic and religious conflict continue to stifle local
media across these regions, and RFE’s on-air and online programs provide a
crucial alternative. A non-profit news organization operating under a grant from
the BBG, in 2010 RFE celebrated the 60th anniversary of its first broadcasts.

~)

»v RadioFreeEurope
Radioliberty

including Russia, lran, Afghanistan, Pakistan, Asian

Fast Facts: Budget $96.2 million in FY 2010 | 545 employees
1,162 broadcast hours | 28 languages

LATVIA
LITHUANIA === RUSSIA =
=BELARUS=:
POLAND —
= KAZAKHSTAN = MONGOLIA
A& SE =——-=
HERZEGOVINA". " - = =
- KOSOVO == —
MONTENEGRO 9= —
A A(L;BA?\MAZM‘CEDON'A e =~ UZBEKISTAN _  KYRGYZST
ARMENH #BAIJA_N = =
GREECE TURKEY CHINA
SYRIA — —
LEBANON RAG
————RAN
L JORDAN
— ——— PAKISTAN
— NEPAL
LIBYA EGYPT SAUDI — INDIA
ARABIA ——
= BANGLADESH
Languages
EASTERN/ EURASIA CENTRAL NEAR EAST/ SOUTH
CEL Armenian ASIA NORTH AFRICA  ASIA
Albanian Avar Kazakh Arabic to Iraq Dari Ei— Press Not Free
to Kosovo Azerbaijani Kyrgyz Pashto
. Tajik Persian .
Bosnian Bashkir T Jk Press Partially Free
Croatian Belarusian Uiannen
Uzbek :
Macedonian Chechen Not a RFE Target Audience
Montenegrin Circassian
Refmanian Crimean Tatar Designated by Freedom House’s
to Moldova Georgian Map of Press Freedom
Serbian Russian
Tatar
Ukrainian

20




“We need Radio Azadi. Some of us even adjust our prayer schedules
so we don’t miss the news programs.” -vau Anmadzai, Aighan Deputy Miister of Border and Tribal Affairs

(AP Photo/Ahmad Massoud) 21




22

Radio Farda host Farshid Manafi pushes the limits
of critical satire on his popular five-nights-a-week
program, Pas Farda.

LR b L T

JoF Zemir i

L l‘."'"-r"_".:l"--:-"‘-I-" Arerir Sl als o _|_,_-,' s

G il ke s B
Lt "':-'L;;"H .r/_‘- .L,..I.,eu.,.,h-.._.'a,. W
VBl e e | bt b i L Vo

AL 47 oy e it i b
P i e e A T e ety Lo s lan

5 : 7 A y
g L et A it e 2 et S Dot e
T = Al ., el

e P A s T R .,I_.-_l_ e i T

o = e L __{I.-.:_. 2
B 4 e e S e e L et sy
it P U e e e el a0 B s
E | ; o bl | -
l.-"-_*:,_J.-,-,_ ATHT L U Gy e e TS L 23,

1 e SRR . e

- (P L s i A T
M bl S Bt p et LB s

o el it st

i

The Library of Congress’s “Voices of Afghanistan”
exhibit highlighted letters sent by listeners to
Radio Azadi, RFE's service to Afghanistan.

The letters capture the hopes and concerns of
ordinary citizens in Afghanistan living under the
extraordinary conditions of conflict and war.

2010 Highlights

IRAN

Each month, millions of Iranians evaded government censors to visit the
website of RFE's Radio Farda. In December alone, Radio Farda’s highly
interactive website drew more than 5.7 million visits, and the service
maintains one of the most popular Iranian Facebook pages.

In May, Radio Farda launched the hit satirical talk show Pas Farda (Day After
Tomorrow). The program pokes fun at the Iranian regime and the religious
fundamentalism, corruption and hypocrisy that permeate public life in Iran.

“You have disrupted our lives. Every night at 10 pm,
when [Radio Farda’s live satire program Pas Farda]
comes on, we have to stop what we’re doing or
cancel appointments to listen to the program.”

—listener in Tehran

AFGHANISTAN

RFE's Radio Azadi launched an interactive SMS service that connects
directly with its audience in Afghanistan, especially villagers in remote,
inaccessible regions. Over 100,000 mobile phone users signed up for
SMS news alerts in the first three months.

With the help of the Afghan Air Force and the U.S. military, Radio Azadi
distributed 20,000 solar-powered, hand-cranked radios to Afghans in
remote parts of the country. Radio is often the only way for Afghans to
get news in isolated and rural areas.

Radio Azadi remains the most popular media outlet in Afghanistan. In
March, the Library of Congress opened an exhibit that featured some of
the more than 15,000 hand-written pieces of fan mail sent to RFE by its
Afghan listeners.

PAKISTAN

In January, RFE launched Radio Mashaal, a Pashto-language service
providing reliable reporting in Pakistan's Khyber Pakhtunkhwa province
and the Federally Administered Tribal Areas. Radio Mashaal has quickly
established itself as a trusted news source and is attracting a

growing audience.

When flooding devastated large portions of Pakistan, Radio Mashaal served
as an indispensable public service provider by reporting from some of the
most inaccessible parts of the country and airing more than 100 special
reports to help listeners find assistance and avoid water-borne illnesses.



e i L)
=1 T¢ AR

BELARUS " from FM

As other media outlets were silenced, RFE's Belarus Service provided >3
around-the-clock coverage of the country’s widely criticized presidential wsst Jiif o
elections in December. After the election, former Czech President Vaclav Mt oo
Havel, former U.S. President George W. Bush, U.S. Representatives lleana
Ros-Lehtinen (R-Fla.), Howard Berman (D-Calif.) and Christopher Smith
(R-N.J.), and dozens of international leaders took to the Belarus Service's
airwaves to call attention to the plight of hundreds of activists jailed in a
violent crackdown on opposition protests.

P

KYRGYZSTAN

RFE's Kyrgyz Service served as the primary source of breaking news on the
popular revolt in April that toppled the government of President Kurmanbek
Bakiev. During that crisis, and later in June when ethnic-based violence
swept the southern part of the country, RFE correspondents provided
eyewitness coverage from the major points of conflict.

A December 2010 survey by Kyrgyz State National University showed
that RFE is considered the most reliable information source among
Kyrgyz-language media.

AZERBAILJAN

RFE's Azerbaijani Service started several new online initiatives in 2010:
a special website on corruption, a grassroots literature portal for writers
promoting freedom of expression, and a daily video newscast.

When Azeri “donkey blogger” and youth activist Adnan Hajizade was
released from prison in November, he said he had listened to RFE every
night while in jail. Hajizade was one of two bloggers sent to prison in
2009 on widely disputed charges of *hooliganism.”

RUSSIA

Radio Svoboda is the leading international broadcaster and second
most-cited radio station in Russia. Radio Svoboda has been a pioneer

in providing multimedia news coverage and was the only media outlet to
provide live coverage of the Khodorkovsky trial, which was widely seen
as retribution for challenging Russia’s political leaders.

AWARDS

RFE'’s journalists won over 20 regional and international journalism
awards in 2010. Balkans Service journalist Omer Karabeg, once branded
a “traitor” by former Serbian President Slobodan Milosevic, was presented Above: Radio Azadi's SMS service was launched
the prestigious Dr. Erhard Busek-SEEMO Award for Better Understanding in Afghanistan in October 2010. After only three
in South East Europe. In Kazakhstan, two RFE reporters earned a major months of operation, it had already earned over

. . . . . 100,000 regular subscribers; a Radio Azadi
journalism prize from the Institute for War & Peace Reporting (IWPR) for reporter conducting an interview in Kabul; RFE's

their “outstanding coverage of the human rights issue in Central Asia.” Radio Mashaal reported from some of the most
And the Association for International Broadcasting (AIB) recognized RFE inaccessible parts of Pakistan on the summer flood
journalists from Ukraine, Afghanistan and Moldova for journalistic excellence. that devastated large parts of the country (AP Photo/

Aaron Favila).

23



Radio and TV Marti broadcast news and analysis in a wide variety of interactive
programs to Cuba seven days a week by television, satellite, shortwave and
medium wave radio. Combined with Martinoticias.com, they are a one-of-a kind
news service that operates across multiple media platforms to bring unbiased,
objective information to the Cuban people. The Office of Cuba Broadcasting
(OCB) conducts the operations of Radio and TV Marti from its headquarters

in Miami.

Fast Facts: Budget $29.6 million in FY 2010 | 128 employees
330 broadcast hours | 1 language

The Martis

USA
Language .
Spanish Target Audience
THE BAHAMAS — PreSS NOt Free
— Not a Radio & TV Marti
= A Target Audience
S ~ - —@ . ’
= ——— Designated by Freedom House's
L T Map of Press Freedom
MEXICO == -
HAITI " pom. REP.
JAMAICA
BELIZE
MALA
HONDURAS
EL SALVADOR
NICARAGUA
COSTA RICA VENEZUELA
COLOMBIA
PANAMA

24



“In Cuba, if something doesn’t happen right in front of your house

you WOUId neverﬁnd out about it. > —comment from the 2010 InterMedia monitoring panel

Ariel Sigler Amaya, a Cuban dissident abused as a political prisoner, arrives at Miami International Airport after his release.

At the right is Damaso Rodriguez, a reporter for Radio Marti (EFE Photos).
P



Cuba has one of the world's most restrictive media environments—in the
bottom 10 of the Freedom of the Press Index by Freedom House and
among the 10 worst countries to be a blogger according to the Committee
to Protect Journalists.

In Cuba, Mart broadcasts are jammed, the Internet is censored, and people
face threats or even imprisonment for cooperating with foreign media. The
Martis strive to make programming compelling and essential in order to inspire
Cubans to take the risk and make the effort to access these broadcasts.

“I am very happy to be able to talk to you!
I want you to know you are seated in my
living room every day.”

- | |l
T =

—Woman from Havana on Con Voz Propia (With Your Own Voice)

Radio Marti’'s new call-in show

One of the Martis" main goals is to empower Cuban listeners by exposing
them to the ideas of free markets and economic self-sufficiency. One new
approach is the development of programs that encourage entrepreneurship
and micro-business growth.

Along with unparalleled coverage of Cuba, and extensive coverage of

the U.S. and the world, the Martis’ hallmarks include complete, in-depth
analysis of human rights issues; a unique relationship with Cuban bloggers
and dissidents; and the first efforts to reach a broad segment of Cubans
through the Internet, cell phones and other new media.

Marti broadcasts cover a wide range of topics, including news, sports
and entertainment, with a focus on topics that are generally censored
or slanted by the government in Havana.

TV Marti programming airs on DirecTV as well as VHF and UHF (from
the AeroMarti transmission platform) and direct-to-home satellite.
Approximately 70 percent of Radio Marti’s shortwave and AM broadcasts
are live newscasts. Additional features as well as live and on demand
streaming are available at Martinoticias.com.

“Marti Noticias, in my opinion, is doing
excellent journalistic work.”

—Anonymous comment on Penultimos Dias, 12/6/2010, called by
Wired Magazine, “probably the best written of all the blogs” on Cuba.

On left: on Con Voz Propia (With Your Own Voice) host Michelle Sague and a panel

of guests discuss issues in the news that are important to women with their call-in
audience; a view from the control room of Nuestra America; Radio and TV Marti debate
between candidates for Florida’s 25th Congressional district Joe Garcia and David Rivera;
Albita, a Cuban singer performs live on-air.




2010 Highlights

= In a historic first, Radio and TV Marti hosted a debate between the
Democratic and Republican candidates, Cuban-American candidates,
Joe Garcia (D), chairman of the Democratic Party in Miami-Dade, and
David Rivera (R), Florida State Representative, for Florida’s 25th
Congressional District.

= Live coverage of the European Union's Sakharov Prize for the Freedom
of Thought Ceremony in Strasbourg, France, where the winner, Cuban
dissident Guillermo Farifias, was represented by an empty chair.

= Reports on the release of Cuban dissident Ariel Sigler Amaya, left a
paraplegic after confinement and abuse as a political prisoner. Amaya
left Havana, bound to Miami for medical care.

* Breaking news of the death of Cuban “prisoner of conscience” Orlando
Zapata Tamayo with live coverage of his funeral via cellular phone.

* Newly formatted program Con Voz Propia (With Your Own Voice)
opened its microphones to the Cuban public. It is part of a fresh
360-degree approach to news and information that encourages
audience participation and interactive exchange of ideas across
Marti’s radio, TV and online platforms.

= The first of 13 remaining Cuban dissidents jailed since 2003, Ramos _‘ B ek Nﬁﬁﬂ' 's'ﬁc:!':‘;‘." PREL
v Whal oy
Lauzurique, was released from prison. Marti was credited with breaking ag FriRE e _
‘ e CRER SAKHAT LY
the news by Europa Press and La Vanguardia (digital newspapers in Spain). v | PNIALCon v

= Extensive coverage of the call by prominent African-Americans on Cuban
government to end racial discrimination. Interviews included the leader of
the initiative, Dr. David Covin, activist Carlos Moore, and blogger Manuel
Aguirre Labarrere.

NEW LEADERSHIP

In September 2010, the BBG appointed Carlos A. Garcia-Pérez as the
director of the Office of Cuba Broadcasting. Garcia-Pérez brings rich
experience in international business and law having represented clients in
the United States and several Latin American countries as a shareholder
in one of the largest law firms in the Commonwealth of Puerto Rico. His
practice heavily concentrated in the areas of commercial law including
litigation, distribution agreements, arbitration, and business acquisitions.
Garcia-Pérez has brought a fresh 360-degree approach to Marti
programming, increasing audience engagement and updating a

number of online tools.

On right: Reporter Amado Gil interview with Jose Ignacio Salafranca, Speaker of the
European Peoples Party; Poster honoring European Union's Sakharov Prize winner
Guillermo Farifias; Broadcasting Board of Governors (BBG) Chairman Walter Isaacson
(middle) and BBG Governor Victor Ashe (far right) welcomed Carlos Garcia-Pérez as
the newly appointed director of the Office of Cuba Broadcasting (OCB). Also in photo
IBB director Richard Lobo (left) and outgoing OCB director Pedro Roig; a group of
Ladies in White, opposition activists, holding pictures of deceased dissident Orlando
Zapato Tamayo in Havana (AFP Photo/Adalberto Roque).




Radio Free Asia (RFA) is a private, non-profit news organization, operating under
Radio Free Asia a grant from the BBG, broadcasting daily in nine languages to listeners in Asia
whose governments restrict media. RFA broadcasts accurate and timely news
and information, along with a range of voices and opinions from within Asia, to
demonstrate freedom of expression over the airwaves and online.

Fast Facts: Budget $37.5 million in FY2010 | 266 employees
301 broadcast hours | 9 languages

RFA Target Audience

KAZAKHSTAN F = =
MONGOLIA
UZBEKISTAN: o oA s =N. KOREA
TAJIKISTAN A - JAPAN
e S. KOREA
. CHINA
AFGHANISTAN
NEPAE—— — =
” BHUTAN .= E—
PAKISTAN == =
BANGLABESH e Press Not Free
INDIA — N et -
= LAGS Not a RFA Target Audience
- P =S IETNAM PHILIPPINES  Designated by Freedom House’s
‘CAMBODIA Map of Press Freedom
SRI LANKA BRUNEI
MALAYSIA
Languages
suag INDONESIA
EAST ASIA Mandarin PAPUA
NEW GUINEA

Burmese Tibetan
Cantonese Uyghur EASTTIMOR
Khmer Vietnamese
Korean
Lao

AUSTRALIA
28



Environmental activists protest in front of the Chinese embassy in Bangkok in April over dams along the Mekong River.

“We know from our listeners that the health of the Mekong River is
of paramount importance to their quality of life, and in some cases,
to their very existence.” -RFAPresident Libby Liu

29



RFA focuses on news and features of unique and specific relevance to its
target areas. Through shortwave, medium wave, satellite transmissions, and
the Internet, RFA broadcasts in Mandarin, Cantonese, Uyghur, three dialects
of Tibetan, Burmese, Vietnamese, Korean, Lao, and Khmer. Headquartered in
Washington, D.C., RFA has seven overseas bureaus and a extensive network
of stringers around the world. Call-in programs and multimedia websites
provide listeners and readers with a forum in which they can express views
and exchange ideas.

RFA serves as a model for its target countries’ emerging journalistic
traditions. Reaching Asian listeners from all social strata and maintaining
credibility are RFA's top priorities. RFA's breaking news coverage has been
cited as authoritative by The Wall Street Journal, The New York Times,
Associated Press, Reuters, NHK, and numerous domestic and international
media outlets.

“The mission of Radio Free Asia directly
reflects the value Americans place on
freedom of and access to information...”

—White House Statement, July 13, 2010

The Nobel Peace Prize medal and diploma on an

empty chair representing Nobel Peace Prize 2 01 0 H lg hllg htS
laureate Liu Xiaobo after a ceremony honoring Liu
at City Hall in Oslo, Norway, Friday Dec. 10, 2010 CHINA

(AP Photo/John McConnico).
With the naming of imprisoned Chinese democracy activist Liu Xiaobo as
the winner of the 2010 Nobel Peace Prize, RFA's Mandarin service covered
“Daw Aung San Suu Kyi and the People” invites RFA’s Chinese reactions including the house arrest of Liu's wife, as well as travel

audience to submit questions on any topic, which restrictions on Liu’s attorney, and Chinese rights lawyers and activists in the
are then answered by the recently freed Nobel Peace
Prize laureate and Burmese opposition party leader

(AP Photo/Khin Maung Win). The Tibetan Service provided in-depth reporting on the incident where
Chinese police fired on a group of Tibetan environmental protesters and

months ahead of the December ceremony.

killed four in Sichuan province. RFA reports led to China’s official news
agency Xinhua acknowledging the clash but said that police had fired
warning shots and that a stray bullet had “accidentally” killed the
protest leader.

The Uyghur Service broke the story of Laos deporting a family who fled
China after the ethnic riots last year, raising concerns of Uyghur asylum
seekers forced to return home where they likely face arrest and persecution.

The Cantonese Service broke the news that a nuclear power plant near
Hong Kong had leaked radioactive iodine from an improperly sealed

fuel rod. RFA's report led to a change in policy regarding the notification of
incidents at the Daya Bay plant.




KOREA
In July, the Korean Service broke the news worldwide about a poster in the
North Korean capital of Pyongyang that suggests the dictatorship, despite
public claims otherwise, was taking responsibility for the sinking of a South
Korean navy ship, the Cheonan.

BURMA
The Burmese Service began offering its listeners the opportunity to engage
freed political prisoner Aung San Suu Kyi on a weekly basis. The radio
forum allows listeners to ask her questions on any subject of their choice.

VIETNAM
The Vietnamese Service reported on how police and thugs in Con Dau beat
scores of Catholic parishioners and killed one man in order to stop them
from burying a woman in the local Catholic cemetery. The government had
confiscated the land two weeks earlier to use for tourism development.

CAMBODIA
The Khmer Service reported on what Cambodia’s Prime Minister Hun Sen
called the greatest tragedy since the Khmer Rouge—a stampede that broke
out on the final night of the annual Water Festival killing hundreds and
injuring many more. RFA's reporters worked around-the-clock to produce
programs live from the scene for the next several days.

LAOS
The Lao Service reported on the ethnic minority Hmong who were deported
to Laos against their will in December and wanted to go to a third country.
Lao authorities had initially promised some would be allowed to leave Laos
after returning, but later reneged on that promise.

AWARDS
The Society of Environmental Journalists awarded RFA First Prize for
Outstanding Online Reporting on the Environment for its 2010 multimedia
series “The Last Untamed River.” RFA's investigative reporting on the
Mekong River was reported in English and adapted into seven
Asian languages.

RFA won the American Women in Radio & Television's Gracie Allen Award
in 2010 for its multimedia Web page devoted the struggle and plight of
Uyghur women.

Reporters from RFA's Vietnamese Service and Burmese Service won gold
and bronze medals respectively at this year's New York Festivals for entries
that explored the issue of human trafficking in Asia.

On right: RFA interviews a child soldier who had recently escaped from Burma;
RFA webcast studio; RFA interviews family who was forcibly evicted from their land by
the Cambodian government.

A poster from North Korea boasts about the
March 2010 sinking of the South Korean navy
ship Cheonan.




The Middle East Broadcasting Networks, Inc. (MBN) is the non-profit news
and information organization that operates Alhurra Television and Radio
Sawa, under a grant from the BBG. MBN engages a weekly audience of
35 million people across 21 countries in the Middle East and North Africa.

Fast Facts: Budget $112.6 million in FY2010 | 753 employees
672 broadcast hours | 1 language

LA GEORGIA
. ALBANIA
MBN Target Audience ARMENTE
124 GREECE TURKEY AZERB.
~ 1 S SYRIA——
— MALTA e — —
TUNISIA LEBANON§: IRAN
MOROCCO— N e B~
v JORDAN——
/) & = — KUWAIT
————ALGERIA CIBYA T T BAHRAIN
= = CEGYPT. . - QATAR
SSAHARA —— T . o ———ARABIA ~
(Occupied _— —
by Morocco) : _d | M_
NIGER \ S O\
=YEMEN—
CHAD ERITREA —FEMENTT
———SUDAN—— L~
DJIBOUTF
NIGERIA
CENTRAL —/————
AFRCAN —————= ETHIORIA
REPUBLIC 9 SOMALIA
Language
=—— Press Not Free NEAR EAST/
NORTH AFRICA
Press Partially Free Arabic

Not a MBN Target Audience

Designated by Freedom House's
Map of Press Freedom

32



“[Alhurra] ‘the free one’ also is commendable in

getting the facts to the Arab street.” -sonewscomsep. 16,2010

A protester scuffles with police during a demonstration near the parliament building in downtown Cairo on May 3, 2010. (AFP Photo/STR)
33



3 LLLLHT
B AT

1

MBN supports democratic values through objective journalism, covering
topics that are not addressed elsewhere in the Arabic-language media
including the rights of women and freedom of speech. Arabic-speaking
editorial staff direct programming from MBN's broadcasting headquarters
in Springfield, Virginia, integrating reporting from bureaus and production
centers in Baghdad, Dubai, Jerusalem, Cairo and Washington, D.C. as well
as correspondents throughout the Middle East and Europe.

Launched in 2004, Alhurra frequently is cited as a source of news by print
and broadcast media in the Middle East, the U.S. and beyond. Alhurra
provides context and analysis to give viewers a broader understanding

of the events that affect the Middle East, and provides comprehensive
coverage from the United States. It is the only Arabic-language network
to have dedicated correspondents at the State Department, White House,
Congress and Pentagon.

Radio Sawa reaches a significant portion of the influential under-35
population of the Middle East. Broadcasting 24/7, mostly on FM, Radio
Sawa provides reliable and objective up-to-date news, information and

an upbeat mix of mainstream Western and Arabic popular music. Launched
in 2002, Radio Sawa now broadcasts more than seven-and-a-half hours

of news each day.

Alhurra and Radio Sawa expanded their presence on social media and
witnessed tremendous growth of up to 1,400 percent on Facebook pages,
a multiplication of Twitter followers, and increased viewership of Alhurra’s
YouTube channel featuring programs and news reports.

2010 Highlights

IRAQ

Alhurra-lraq is a leading news source in Iraq. It is available via satellite and
terrestrial transmitters, maintains a large Baghdad bureau and a network of
national correspondents. With in-depth country-specific TV newscasts and
FM broadcasts, Alhurra and Radio Sawa now attract a weekly audience of
72 percent of Iragi adults.

SUDAN AND CHAD

The all-news radio program Afia Darfur is now among the most popular
shows in the region, broadcasting the latest news from Sudan and
Eastern Chad.

The Alhurra documentary, Konoungo: The Darfurian Exile, was one of the
first Arabic-language programs to give viewers an inside look at the lives
of displaced Sudanese refugees in Eastern Chad.

On left: Alhurra reporter Akram Khuzam interviews a woman in Sudan; Host Sayed
Hussein covers the U.S. mid-term elections; Alhurra's Nadine Hokayem in Beirut
exploring people’s differences and illuminating their similarities; Al Youm's report on
child labor in Egypt was named a NY Festivals finalist.



EGYPT
In 2010, Radio Sawa drew on an expanded number of in-country
correspondents and started broadcasting localized newscasts to provide
Egyptians with the latest local news and information.

Leading up to the Egyptian Parliamentary election, Alhurra launched
Hiwar Cairo, a weekly program examining political and social aspects of
the country. Comments made on the program were reported extensively
by the Egyptian media.

UNITED ARAB EMIRATES
Alhurra’s Eye on Democracy traveled to Dubai to produce three special
episodes on the demand for constitutional monarchies; how activists are
now using social media to organize; and the role of civil society in some
Gulf states.

ACROSS THE MIDDLE EAST
Stories with Akram Khuzam is a new weekly investigative series examining
social and cultural issues in Arab countries such as unemployment, child
labor, illiteracy, female circumcision and immigration to the West.

Alhurra and Radio Sawa provided extensive live coverage of elections in
the region, including Irag, Egypt, Sudan, Jordan and Bahrain.

U.S. NEWS
Alhurra’'s FOCUS consists of in-depth news features produced by the
award-winning PBS NewsHour, translated into Arabic. Additionally,
Almajalla (Magazine) showcases the best in American culture and society,
providing viewers insight into the richness and diversity of America.

In addition to ongoing U.S. news, Alhurra and Radio Sawa presented
comprehensive coverage during the 2010 U.S. mid-term elections.

AWARDS
Alhurra’'s Al Youm was named a finalist of New York Festivals® International
Television & Film Awards in the human interest category for its examination
of child labor abuses in Egypt.

Radio Sawa’s The Free Zone was named a finalist for the New York
Festivals® International Radio Program and Promotions Awards in the
human interest category for its examination of child marriage and forced
divorce in Saudi Arabia.

Alhurra’s original documentary, Konoungo: The Darfurian Exile, profiling
the humanitarian crisis facing Darfurian refugees, received top billing at
the third annual Cairo Human Rights Film Festival.

On right: Alhurra’s Khaled Khairy reporting on the scene after the earthquake in
Haiti; Alhurra & the People correspondent Nadine Hokayem interviews a young
woman in Marrakesh; Alhurra Congressional Correspondent Rana Abtar interviews
Congresswoman Debbie Wasserman and the former NBA player Alonzo Mourning;
Alhurra’s Cairo Bureau Chief Tarek EI Shamy interviews Adel Hamed, a candidate
for parliamentary elections in Egypt.




International
Broadcasting
Bureau

Worldwide Facilities

A
‘* Washington, DC
A © Springfield, VA

%yiami, FL

Headquarters

Washington, DC
E Broadcasting

Board of Governors

YeA Voice of America

waersnne. RAAIO Free Europe
Corporate Office

L Radio Free Asia

Springfield, VA
VBN Middle East
Broadcasting Networks

_ Miami, FL
H Radio & TV Marti
Prague, Czech Republic

RadioFreeEurope Radio Free Europe
we=v Broadcast Headquarters

NEW LEADERSHIP

The International Broadcasting Bureau (IBB) provides transmission,

marketing, and program placement services for all Broadcasting Board of
Governors (BBG) broadcast organizations. IBB manages a global network
of transmitting sites, an extensive system of leased satellite and fiber optic

circuits, and a rapidly growing Internet delivery system. IBB also assists the

Voice of America (VOA) in its increasing use of the Internet, mobile devices,

social media and other digital platforms; provides research and evaluations of

broadcasts; and crafts VOA editorials. IBB also provides human resources,

Equal Employment Opportunity, procurement, security, information technology,

and other essential administrative support for the Agency.

Fast Facts: FY 2010 Budget $260.9 million | 706 employees

Satellites

= Arabsat

= AsiaSat

= Eutelsat

= Hispasat

* Intelsat

= New Skies
= Nilesat

= Telstar

= Turksat

= Other Surge Satellites

A A A
A
A @
A AA
= 7€) A
Q @
A@§ AN “a
( @
‘ A
%QA A _JA
a €.\
@ N ®
€
o 2
A

Headquarters and Corporate Offices
3,791 staff at the BBG and its entities

Marketing Offices

5 regional marketing offices

Bureaus and Production Centers

53 total bureaus, production centers and
overseas offices supported by 1,500 stringers

Transmitting Facilities by Country

More than 80 total transmitting sites with over
175 transmitters (8 TV, 78 SW, 19 AM, 74 FM)
plus over 1,200 affiliate stations

In September 2010, a new IBB Director, Richard Lobo, was appointed by the President following Senate confirmation.
Prior to his appointment, Lobo served as chairman of the Florida Public Broadcasting Service, Inc. He was also
president and chief executive officer of WEDU (PBS) Tampa/St. Petersburg/Sarasota. Lobo previously was president
and general manager of WTVJ in Miami, station manager of WNBC-TV in New York, and vice president and general

manager of NBC stations in Chicago and Cleveland. Under his leadership WTVJ won the Peabody, duPont and Edward
R. Murrow awards.Lobo was director of the Office of Cuba Broadcasting in the mid-1990s. A graduate of the University
of Miami and an Emmy Award winning journalist, Lobo served on the board of the National as well as the Florida

Association of Broadcasters. He is a Captain (Retired) in the U.S. Army Reserve.

On right: Shortwave antenna array.




|I|1|I =
— == —
. = ==
1-I|....|1 o
e
e = :
= —
= — = = e g ——
e = e =
= —
—— —
S g— :
i == i - = il —_—

SEhon e e 8 bk e e e ey
:

N
1]

|
/
e




2010 Highlights
PROGRAM DISTRIBUTION

From program production and distribution to audience interaction, IBB
managed an evolving mix of traditional and cutting-edge media technologies
continually seeking to expand audiences. Two-way delivery devices such as
mobile phones, personal computers and multimedia players have joined

the one-way delivery platforms of radio and television to enhance

audience interaction.

Under the direction of Richard Lobo, IBB's new director, the IBB Coordinating
Committee was relaunched. The committee includes representatives from
the BBG broadcast networks, to examine and make recommendations to
the Board on operational strategies, and to develop the basis for a research
driven, forward-looking, cost-effective, market-by-market, BBG-wide
distribution strategy.

IBB took aggressive technical measures to counter the jamming of all
forms of media. IBB's Internet anti-censorship program constantly revised
and updated its approaches and techniques to counteract online restrictions
by governments such as China, Burma and Iran.

To support the increase of FM broadcasting in major population areas, the
IBB added two FM transmitters in Iraq and developed VOA Direct, an online
delivery system designed to make VOA news and information available to
hundreds of radio and television stations.

IBB streamlined and improved the tools available for production and
distribution of broadcast material by leveraging technological advances.
The DaletPlus system now allows VOA journalists to operate in a fully
digital mode from video production to on-air presentation. To improve
network security, IBB also strengthened firewalls and upgraded intrusion
detection devices.

IBB moved all VOA language services to a new Internet content management
system, Clickability, for displaying multimedia content. Web traffic increased
significantly, hitting record highs of more than 15 million hits per month.

IBB launched nearly 70 mobile websites featuring text, audio, video and
images. Websites were developed to teach colloquial American English,
provide an up-close look at American culture using state-of-the art voice
recognition technology, and an active social networking component for
users to share blog posts.

On left: Upkeep to a BBG shortwave antenna array on the Northern Mariana
Islands; monthly visits to the VOA Russian homepage topped 1 million in December
20170 — more than double the number recorded in December 2009; supporting
over 3500 workstations, the Computer Systems Support Division is responsible for
equipment selection, acquisition, deployment, modernization and maintenance.




EVALUATION AND RESEARCH
IBB conducted nearly 40 language service reviews and recommended
over 800 actions to improve output, distribution and reach and included,
for the first time, analyses of website and mobile delivery methods.

IBB initiated new research projects aimed at evaluating VOA's new media
efforts; commissioned a series of studies to analyze how mobile phone
owners use different mobile devices to obtain news and information;
conducted the first-ever reception study inside North Korea; and obtained
its first survey data on media habits in Darfur, Sudan.

MARKETING AND PLACEMENT OF PROGRAMMING
To market and place BBG programs, IBB established agreements to:

- embark on an online advertising campaign with four websites that
target Kurdish-speaking populations in Northern Iraq

- add 90 minutes of VOA Korean radio broadcasts that reach deep
into North Korea from AM transmission facilities of the Far East
Broadcasting Company (FEBC) in South Korea

- offer VOA's audio, video and text to Starfish cell phone customers
across 20 African countries;

- broadcast a twice-weekly, hour-long program entitled The Platform,
which presents a dialogue between Pakistani and American newsmakers
on Express 24/7, Pakistan's only English-language news channel;

- continue carriage of VOA programs on Pakistan Broadcasting
Corporation despite orders by the Pakistani government to private FM
stations to cease rebroadcasting news from international broadcasters;

- reach young people on Radio/Television Afghanistan with VOA's
Karwan (Caravan) TV program;

- add 52 new radio and TV affiliates in East Asia including the national
TV broadcaster in Cambodia, and a mainland China TV station.

WORKFORCE PLANNING AND INVESTMENT
IBB implemented an updated 5-year Human Capital and Succession
Plan, launching initiatives to improve internal communications, training,
leadership development, and performance management. The Agency
reinstated the Medal Awards program to provide public recognition
of outstanding employee contributions, launched a comprehensive
on-boarding program for all new employees and expanded telework
flexibility. Expanded training included core skills of TV production, web
page management and other new media initiatives, and an intensive
organization leadership training program focused on communications for
all supervisors, managers, and executives. A pilot Ombudsman program
began in a joint effort by management and union officials.

On right: BBG broadcasters are backed up by a dedicated team in administrative
services; new IBB Director Richard Lobo is sworn in by BBG Chairman Walter
Isaacson; billboard for VOA Lao service along the Laos-Thailand border; Julius
Brooks, a 40-year IBB veteran is presented with one of 2010’s Gold Medal
awards by Governor Victor Ashe.

&

1\\!1414!.\ LS 1 l!'lll'l !

LAY ﬂ‘n“'-u'q.‘u\ LA1A
1‘!{“\“ L trii

G T

G L]
3! Ja)




BBG Governors

Victor H. Ashe is the longest serving mayor of Knoxville,
Tennessee, and was president of the U.S. Conference of
Mayors. From 1968 until 1974, he served as a Tennessee
state representative and as a state senator from 1975 until
1984. In 2004, Ashe was a fellow at Harvard University's
JFK Institute of Politics. He was U.S. ambassador to Poland
from June 2004 to October 2009. Ashe currently sits on
the board of the National Trust for Historic Preservation
and the American Rivers Association. He serves on the BBG Governance
Committee, and as chair of the corporate board of Radio Free Asia.

Walter Isaacson is president of the Aspen Institute and
serves as chair of the board of Teach for America. He is
the former chairman and CEO of CNN and former editor
of Time Magazine. Isaacson is the author of Einstein: His
Life and Universe and Benjamin Franklin: An American
Life, and the co-author of The Wise Men. In the aftermath
of Hurricane Katrina, he was appointed vice-chairman of
the Louisiana Recovery Authority. Isaacson serves as an
ex-officio member of all board committees including Governance, Strategy
and Budget, and Communications and Outreach.

Michael Lynton is the chairman and CEO of Sony
Pictures Entertainment. He is the former CEO of AOL
Europe and chairman and CEO of Pearson PLC's Penguin
Group. Lynton is a member of the Council on Foreign
Relations and serves on the boards of the Los Angeles
County Museum of Art and the Rand Corporation. He is
proficient in French, German and Dutch.

Susan McCue is president of Message Global, a
strategic advocacy firm she founded in 2008 for social
action campaigns. She was the founding president and
CEO of The ONE Campaign to combat extreme global
poverty and was chief of staff to Senate Majority Leader
Harry Reid from 1999 to 2006. Before that, McCue held
numerous senior communications positions in government
and campaigns. She is currently vice chair of Humanity
United, serves on the board of Jumo.com, and is a member of the Council on
Foreign Relations. McCue serves as co-chair of the BBG Communications
and Outreach Committee.

Michael P. Meehan is president of Blue Line Strategic
Communications, Inc. and senior vice president at Virilion,
a digital media company. He also served as the first
president of BGR Public Relations, LLC. Meehan has
filled senior roles for U.S. Senators John Kerry, Barbara
Boxer, Maria Cantwell and former Senate Majority Leader
Tom Daschle, two presidential campaigns, two U.S. House
offices, and congressional campaigns in 25 states. He is
co-chair of both the BBG Communications and Outreach Committee and the
Strategy and Budget Committee, and as vice chair of the corporate board of
Radio Free Asia.




Dennis Mulhaupt is founder and managing director of
Commonwealth Partners, Inc,, which provides advisory
services to philanthropic institutions and families. He
served as executive vice president at KCET in Los
Angeles, the West Coast flagship public broadcasting
company. He has been vice president at Claremont
McKenna College; associate vice president at Stanford
University; and senior associate dean in the College

of Letters, Arts & Sciences at the University of Southern California.
Mulhaupt serves as chair of the BBG Governance Committee and serves
on the Strategy and Budget Committee. He is chair of the corporate board
of Radio Free Europe.

Dana Perino is the founder of Dana Perino and
Company, a strategic communications firm, a member
of the Burson-Marsteller Global Strategy Team, and a
Fox News contributor. She is the former White House
press secretary to President George W. Bush—the first
Republican woman to hold that position. She is the
creator of Minute Mentoring, a program helping young
women entering the workforce, and a member of the
ONE Campaign’s Women'’s Advisory Board, Mother's Day Every Day,
Running Start, and Pets2Vets. Perino serves as co-chair of the BBG
Communications and Outreach Committee.

S. Enders Wimbush is a senior Director at the
German Marshall Fund. From 1987-93, he was director
of Radio Liberty in Munich, Germany. He has worked
for Booz Allen Hamilton; the Rand Corporation, as

a consultant and analyst of international security
issues; and for Runzheimer International, as director
of communications. Earlier Wimbush directed the
Society for Central Asian Studies in Oxford, England.
He has authored and edited numerous books, including authoritative
histories of Central Asia and the Caucasus. Wimbush serves as chair of
the BBG Strategy and Budget Committee, and as chair of the corporate
board of the Middle East Broadcasting Networks, Inc.

Secretary of State Hillary Clinton serves as an
ex-officio member of the board. Before becoming
Secretary of State, Clinton served in the United States
Senate as the junior senator from New York, a post
she was elected to in 2000 and then re-elected in
20086. In the Senate, Clinton served on the Armed
Services Committee, the Health, Education, Labor
and Pensions Committee, the Environment and Public
Works Committee, the Budget Committee and the Select Committee

on Aging. She was also a commissioner on the Commission on Security
and Cooperation in Europe. As a former First Lady, and previously as an
attorney, Clinton was an avid advocate for human rights, democracy

and civil society. The Secretary is represented on the Board by Judith

A. McHale, the Under Secretary of State for Public Diplomacy and

Public Affairs.

On left: BBG Governors take questions at the VOA/
IBB/OCB town hall meeting; Governor Ashe greeting
former Czech president Vaclav Havel; BBG Chair
Isaacson leads the discussion at a board meeting; BBG
Board with Vice president Biden at their swearing in;
Governor McCue listens at town hall meeting.

On right: Governor Mulhaupt discusses governance
issues at BBG Board Meeting; Governor Perino speaks
with new OCB director Carlos Garcia-Pérez; Governor
McCue speaks with Leila Janah at the BBG Digital
Ideas Lab; Governor Wimbush meets employees at
Radio Free Asia.

41



Board Members (serving through June 2010)

Joaquin F. Blaya is chairman of Blaya Media Inc. Since
emigrating to the U.S. from Chile, where he worked in
marketing and media, he has held a number of senior
management positions with media companies. He served
as chairman of Radio Unica, a Spanish-language radio
network, and as CEO of the Telemundo Group, Inc,

the nation’s second-largest Spanish-language television
network. He also served as president of Univision
Holdings, Inc, the nation’s largest Spanish-language media company.

He is on the Boards of Trustees of the University of Miami and the
Sylvester Cancer Center.

Blanquita Walsh Cullum is founder and president of the
Young American Broadcasters. Cullum is chairwoman of
the Talk Radio First Amendment Committee and served
as president of the National Association of Radio Talk
Show Hosts. Her 25-year career includes serving as host
and anchor for nationally syndicated talk and television
shows and as a producer, reporter and political analyst.
For over a decade, Talkers Magazine listed Cullum as one
of the 100 most important Talk Show hosts in the United States.

D. Jeffrey Hirschberg is a Partner and Managing
Director of Washington, D.C. based Kalorama Partners
and serves as Senior Advisor to Ogilvy Government
Relations. He retired from Ernst & Young in 1999 as

vice chairman/governmental affairs. Previously, Hirschberg
worked for the U.S. Justice Department as deputy chief of
the criminal division’s special litigation section, where he
was responsible for defense of national security electronic
surveillance cases and for investigations and prosecutions under the
pre-Foreign Corrupt Practices Act. He also prosecuted civil and criminal
matters as an assistant U.S. Attorney in Milwaukee. Hirschberg serves on
the board of Freedom House, as a director of the U.S.-Russia Business
Council, and was a former director of the Center for Democracy.

Steven J. Simmons is Chairman and CEO of Simmons
Patriot Media and Communications, LLC, which manages
cable TV/Internet/digital phone companies. In 2006,
Cable World named him Independent Cable Operator

of the Year. Simmons served on the board of the National
Cable Television Association and was elected a Cable
TV Pioneer. Simmons previously served as an Associ-
ate Director on the White House's Domestic Policy Staff
and was an Associate Professor at The University of California. His writing
includes The Fairness Doctrine and the Media, a number of articles on
communications law, and the best-selling children’s book, Alice and Greta.

On left: Gov. Blaya speaks at the Voice of America; Governor Simmons and Governor
Cullum meeting with IBB Associate Director for Program Support Gary Thatcher;
Governor Hirschberg speaks at a BBG-sponsored event on Iran’s blogosphere at
George Washington University; Panel discussion on “Iran’s Blogosphere and
Grassroots Voices;” Governor Cullum presents Burke Award to VOA Journalist

Sok Pov, on right VOA Director Dan Austin.



Allocation of the BBG FY 2010 Budget FINANCIAL HIGHLIGHTS

-~ The independent accounting firm Clarke
Total: $758.9 million Leiper, PLLC conducted our FY 2010

financial statement audit and issued an
unqualified opinion on our Principal
Voice of America Financial Statements. This is the best
$208.8 million (27.5%) possible audit result.

International Broadcasting Bureau
(including BBG) .
$274.2 million (36.1%) Preparing these statements allows the
BBG to improve financial management and
provide accurate and reliable information to
Congress, the President, and the taxpayer.
BBG management is responsible for the

integrity and objectivity of the financial
Radio Free Europe

$96.2 million (12.7%) information presented in the statements.
' The financial statements and financial data

Middlgff;tsB;’;ﬂ‘;a:t(i:i ';';t;"’orks Office of Cuba Broadcasting presented in this report have been prepared
- -07/0, T .
Radio Free Asia  $29-6 million (3.9%) from the accounting records of the BBG
<2500 T (EA2630) in conformity with generally accepted

accounting principles (GAAP). In addition,
the standards as prescribed by the

FINANCIAL HIGHLIGHTS Federal Accounting Standards Advisory
(IN THOUSANDS) 2010 2009 Board (FASAB) have been applied.

AT END OF YEAR:

Condensed Balance Sheet Data: ORGANIZATIONAL CHART
Fund Balance with U.S. $168,719 $158,487

Accounts Receivable 6,183 2,867
Property, Plant, and Equipment 134,689 132,812 w

Other 2,651 4,161
TOTAL ASSETS $312,142 $298,327

Accounts Payable 10,275 17,880

Retirement and Payroll 38,639 35,331 \ .
TOTAL LIABILITIES $48,914 $53,211 RedioFrecEurope fv NBN{ w
Unexpended Appropriations 119,999 118,440

Cumulative Results of Operations 143,229 126,676

—
v A ‘iﬂi’w (]

TOTAL NET POSITION $263,228 $245,116

TOTAL LIABILITIES

AND NET POSITION $312,142 $298,327
FOR THE YEAR:

Total Cost 745,530 766,124
Total Earned Revenue (5,004) (1,304)

TOTAL NET COST OF OPERATIONS $740,526 $764,819

On back cover: RFA interviews man who was
forcibly evicted from his land by the government in
Cambodia’s Kompong Thom province.

43



Broadcasting
Board of
Governors

2010 Annual Report

la
58 h"‘h‘p‘\-@ :
lr, L3, sy
‘\W‘?\ﬂ i ‘\H.“

[

v A - iA'!Vlar tH A VBN & inernationat 330 Independence Avenue, SW | Washington, DC 20237

Bureau Telephone: 202-203-4400 | Fax: 202-203-4961
E-mail: publicaffairs@bbg.gov




