On a warm October night in suburban Manama, the capital of Bahrain, families gathered at a revamped office block. They were there to tour the labyrinth of simulated explosions, wax corpses, and interactive torture chambers in the so-called "Museum of Revolution"—an exhibition set up by members of the opposition to showcase the nastier realities of an uprising and crackdown that's consumed the island for more than two and a half years.

The Venezuelan authorities on Saturday released an American journalist who had been detained and questioned by military intelligence officials. The journalist, Jim Wyss, is the Andes region bureau chief for The Miami Herald. He was detained Thursday near Venezuela’s western border with Colombia while on a reporting trip. In a telephone interview in Caracas, where he was released, Mr. Wyss said the authorities who had questioned him never explained to him why he had been detained.

Back in June, the Greek government tried and failed to shut down ERT, the country’s equivalent of the BBC. At the time, not particularly enthused about the prospect of losing their jobs en masse, the newly unemployed journalists and technicians occupied the station's studios and continued broadcasting 24/7 via the internet. The staff managed to hold on to the building for an incredible five months, until—acting on the orders of Prime Minister Antonis Samaras—riot police entered the building in a pre-dawn raid on Thursday and escorted everyone outside.

I've written many times over the years, and still believe, that the news out of China is more good than bad. (For details: here, here, and here by me, plus this nice photo feature yesterday from Matt Schiavenza.) But the bad news is real, and needs to be reported -- and shakiness on this point is what has gotten the Bloomberg organization into what appears to be big trouble.

The decision came in an early evening call to four journalists huddled in a Hong Kong conference room. On the line 12 time zones away in New York was their boss, Matthew Winkler, the longtime editor in chief of Bloomberg News. And they were frustrated by what he was telling them. The investigative report they had been working on for the better part of a year, which detailed the hidden financial ties between one of the wealthiest men in China and the families of top Chinese leaders, would not be published.

North Korea has long been shrouded in a haze of seclusion and mystery. But over the past year, the country has eased up on some of its restrictions by allowing visitors to carry phones and even access a 3G network. Associated Press photographer David Guttenfelder has been quick to take advantage of this unprecedented opportunity to disseminate information — and, of course, photos — from within North Korea’s borders.

Kenyan President Uhuru Kenyatta has pledged to review a media law passed by parliament that has sparked outrage among the media. Kenyatta asked journalists on Saturday to report more responsibly, but said he would closely examine the law, which will only become effective once he signs it. "I shall look at the bill once it is forwarded to me with a view to identifying and addressing possible grey areas to ensure the new media law conforms to the constitution," a statement from the presidency said, quoting Kenyatta at a public rally near the capital Nairobi.

A private Egyptian TV station has stopped the airing of the latest episode of a widely popular political satire program after it came under fire for mocking the ultranationalist, pro-mililtary fervor gripping the country. Minutes before the program, “El-Bernameg,” was to air Friday night, CBC announced that it would not be shown because satirist Bassem Youssef and his producer violated its editorial policies.